Kempen membantah Nama "Taib Mahmud Court" di University of Adelaide mendapat Perhatian Pihak Luar.

Sebuah Portal bercirikan Blog yang Neutral dan Bebas serta tidak dikuasai oleh parti politik, walaupun terdapat tawaran untuk menulis atau menyebarkan "kebaikkan" sesebuah parti politk tetapi ianya ditolak tanpa budi bicara.
KM Sarawak iaitu Taib Mahmud kini dikecam oleh beberapa pihak luar serta Aktivis luar negara khususnya di Australia berkenaan dengan isu sebuah 'Court' yang dinamakan Namanya iaitu "Taib Mahmud Court". 

Pihak University of Adelaide turut dikecam oleh beberapa persatuan penuntut dan juga ngo luar dengan melakukan Kempen di laman sosial di "Change Taib Mahmud Court NOW" . 

Mr.Mark Parnell turut mendesak serta memprotes. 

Laman tersebut dibuka atas kesedaran daripada pihak penuntut dan aktivis di Australia apabila mereka mengesyaki bahawa kenapa dan siapakan si penderma 'Taib Mahmud" dan kenapa perlu menamakan 'Court' tersebut atas nama dia.


Setelah banyak 'risikan' yang dibuat oleh beberapa individu mendapati Bahawa 'Taib Mahmud' adalah individu yang banyak melakukan pencemaran serta mengakibatkan beberapa ekosistem alam semuajadi di Tasmania iaitu melalui Syarikat Pembalakaan Ta Ann yang dimilikki oleh saudaranya iaitu Hamid Sepawi .


Penan People at Sarawak, Borneo Protest.

Sepertimana Rakyat Sarawak, Borneo juga mengetahui bahawa di Sarawak juga banyak yang telah kehilangan Tanah adat bergitu juga pelbagai isu yang melibatkan pembalakkan 'haram tapi halal' sehingga ada yang mencetuskan kekecohan berlaku . 

Masyarakat Penan juga kehilangan tempat tinggal , punca sumber makanan dan hidupan liar juga semakin mengalami kepupusan di Sarawak.


Kempen tersebut diusahakan dan disokong oleh Adelaide University Student Representative Council's Ethnocultural Department.

- Mr.J

Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

0 comments:

+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
 MAKANANAN RESEPI UNIK & ESOTIK
 KOMPUTER  APLIKASI  MUATTURUN
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
Stastitik

 
Copyright © 2013. www.pengerindu.net www.pengerindu.com- All Rights Reserved ©