Guru 'semenangjung' dikecam kerana tidak puas hati dihantar ke Pendalaman Sarawak serta mendakwa ada 'guru yang mati dibunuh'.

Sebuah Portal bercirikan Blog yang Neutral dan Bebas serta tidak dikuasai oleh parti politik, walaupun terdapat tawaran untuk menulis atau menyebarkan "kebaikkan" sesebuah parti politk tetapi ianya ditolak tanpa budi bicara.
Selamat Membaca Cikgu , disini Mr.J hendak berkongsikan satu sumber khas mengenai karenah - karenah cikgu tersebut . Sudah ramai kita mendengar keluh kesah mengenai Cikgu yang akan di'posting' ke pendalaman Sabah & Sarawak .


Rata - ratanya takut mungkin akan duduk 'atas pokok' ataupun memakai 'cawat' disana . Ternyata sebilangan Cikgu di Semenangjung masih lagi mentaliti tahap belum terbuka seperti enjin carian google maafkan Mr.J bukan semua tetapi Sebilangan.


Guru Terkilan tersebut mendakwa sehingga ada sebilangan Guru mati dibunuh bukan itu sahaja dia juga mendakwa ada yang terkena Ilmu Hitam Ghaib daripada masyarakat pendalaman Sarawak serta kurang selesa dengan orang Iban yang makan babi .

Tindakan serta kata Cikgu tersebut membuatkan sebilangan Guru yang mengajar di Sarawak berasa tidak puas hati kerana secara tidak langsungnya melibatkan kredibiliti Seorang yang bernama Cikgu atau Guru.


Ramai yang ingin menjadi cikgu tetapi beranikah anda menyahut cabaran sebagai seorang yang betul - betul Cikgu? atau ada sebilangan hanya mengambil 'kesempatan' dengan kemudahan yang kerajaan bagi terhadap Cikgu? . 

- Mr.J


mengenai penulis | music menarikmakanan terbaikku facebook | twitter | mykeek | sarawak | sabahliputan media

0 comments:

+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
 MAKANANAN RESEPI UNIK & ESOTIK
 KOMPUTER  APLIKASI  MUATTURUN
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
Stastitik

 
Copyright © 2013. www.pengerindu.net www.pengerindu.com- All Rights Reserved ©