Keunikkan dan Keistimewaan Pasar Serikin, Sarawak .

Sebuah Portal bercirikan Blog yang Neutral dan Bebas serta tidak dikuasai oleh parti politik, walaupun terdapat tawaran untuk menulis atau menyebarkan "kebaikkan" sesebuah parti politk tetapi ianya ditolak tanpa budi bicara.
Tahukah anda di Sarawak, Borneo terdapat satu Pasar yang dinamakan Pasar Serikin yang bersempadanan dengan negara jiran iaitu Kalimantan, Borneo . 

Pasar Serikin ini sejauh lebih kurang 57 kilomenter daripada Bandar Kuching dan juga mengambil masa selama lebih kurang 50minit bergantung kepada 'kelajuan' yang anda bawa.

Cenderahati yang berbentuk Pahlawan Dayak .

Terdapat pelbagai barangan yang dijual daripada cenderahati hinggalah ke kain - kain serta pelbagai barangan rotan , harganya pula cukup murah sekali . Kawasan Pasar Serikin umpama kawasan pertemuan diantara dua negara iaitu Sarawak dan Kalimantan .

Diantara barangan menarik yang dijual

Bagaimana pula dengan Harga? sudah tentu harganya lebih murah berbanding ditempat lain dan keistimewaannya pula anda boleh meneruskan konsep tawar - menawar sehinggalah kedua - dua diantara anda dan perniaga bersetuju .

Di Pasar Serikin pula ada menjual pelbagai jenis haiwan esotik seperti Cicak Tokek dan bermacam - macam lagi itulah sebabnya Mr.J kata Pasar Serikin ini unik kerana mengabungkan penduduk Sarawak dan Kalimantan sambil berniaga sambil itu boleh mengeratkan hubungan diantara dua negara.


- Mien EzzuMin
- Mr.J

Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

0 comments:

+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
 MAKANANAN RESEPI UNIK & ESOTIK
 KOMPUTER  APLIKASI  MUATTURUN
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
Stastitik

 
Copyright © 2013. www.pengerindu.net www.pengerindu.com- All Rights Reserved ©